Friday, January 18, 2019

Nowa ksiazk o husarii dr Sikora

Salvete Omnes,
w grudniu 2018 pisałem o nowej książce imć pana Radka Sikory.
I oto mamy - parę dni temu wyszła rzeczona nowa praca - pierwsze recenzje: lubimy czytac &  video Historia Bez Cenzury.
W książce znajdziecie wiele ilustracji, w tym moje ilustracje, i zdjęć grafik, obrazów, obiektów muzealnych i przede wszystkim rekonstruktorów husarii, całe tabuny ciekawostek i źródłowych cytatów.
Ta dosc obszerna praca jest popularno-naukowym dziełem, ergo możne służyć i być bardzo dobrym wprowadzeniem do tematyki husarii dla czytelników dopiero rozpoczynających żeglowanie po oceanie historii tejże formacji kawaleryjskiej.

Ponizej parę stron z tej książki:





moja iluminacja strony spisu treści


moja dawny rysunek , iluminacja spisu treści


to moja ilustracja husarskiego pocztu trzykonnego - na stronie 249 -  podobno pierwsza taka rekonstrukcja w historii badań nad husarią. Robię historie - :)


Valete & Khoda Hafez*

* perskie pożegnanie - :)

ps

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ergo, - :) uważam iż wielka to szkoda, ze nie ma husarza z kopią na okładce, zwłaszcza, że Mariusz Kozik jest znany z paru arcyciekawych husarskich grafik gdzie kopii nie brakuje -
 
 np takiego jak moja interpretacja towarzysza husarskiego z obrazu 'Elekcja z 1697roku ' Altomontego.
ps'

Ponieważ kawaleria zajmuje się nie od dziś, w tym jazda polska, tedy ja i autor spieramy się czasem w rożnych punktach np co do długości tylca kopii.
Pewnikiem w przyszłości nie zabraknie okazji żeby niektóre aspekty poruszone w książce 'rozbierać' a 'roztrząsać' na blogu, oczywiście tylko co nieco.

2 comments:

Dario T. W. said...

Marek Jakubiak w 37 minucie o nowej ksiazce imc Radka - :) https://www.facebook.com/871948612817182/videos/513774539144800/?hc_ref=ARRp_aZeqTOVFMQ2JpSKPqZ6fZcGkFcIo5oRV_cprVDMQhgOXvoBkZtQpfHi69PlwyI&__xts__[0]=68.ARANpBvL-SZ4pNDMl_JhQqbYq19Q99EhLauAbCT0ISLJzXgo5cUhO4hPTbgG2SJS4dqYH5UaIu53ME1LOAtwhMkySJR2_Q2xlOawvYBIfsrOSVDGeyl9PZqmQ1DulxKnL0zug2_-oDvNeV_jUwN4WkD79OhBmTvyu8r743P4NK-WwuSdVgyuZM3eM6ITs3F0KZuQPtyBOUKpIWzyVQEn7N0fv99zdG9AON3xAzrmK6jIjhvfqDui_QcBEYBaAqnNGSulAg6axYQ7JffcRXlZpdqZ2tvJmVTeHUH8HGbLdiKYJCN-wByHx9pM2jzk7IzSnomuy4hHuiun7-rNl1mg189Yp48d9haJh_jJ0k-mbpAwGworcirmxy03FJBc3zw&__tn__=FC-R

swoja droga, - gdzie sa owe filmy historyczne co minister Glinski et consortes obiecali, gdzie jest husaria na ekranie kinowym????

Dario T. W. said...

Dobra cena tutaj - https://www.swiatksiazki.pl/husaria-duma-polskiego-oreza-6479559-ksiazka.html