Friday, January 25, 2013

Battle of Byczyna continued

Salve,
 winter is upon us in the Northern Hemisphere as it was 425 years ago when armies met at the Byczyna battlefield to hotly and bloodily determine what course of history Polish Commonwealth was to take, with Maximilian and the Hapsburga or with the Vasa prince and democracy of the szlachta.


    I prepared a map to show the battle array of the Maximilian's forces as they were awaiting the attack of Zamoyski and his army, based on the map from the prof. Marek Plewczyński's article mentioned yesterday.



Also two sketches of Hungarian winged hussars, one really work in progress ...


..

...
Ergo, more to follow, I hope.

2 comments:

historia i ja said...

Prowadzi Pan bardzo ciekawą stronę. Sam dopiero raczkuję w tej dziedzinie, ale nie jestem nowicjuszem. Z wykształcenia historyk, z zawodu belfer, publikuję w lokalnej prasie i czasopismach branżowych.
Chciałbym wymienić się z Panem Pańskim linkiem do strony. Pańska renoma na pewno pomoże zainteresować innych czytelników moim blogiem. Staram się wykorzystywać własne zdjęcia, sięgać po literaturę, którą sam przeczytałem i jestem w jej posiadaniu. Po prostu jestem chory na historię i książki!
Serdecznie pozdrawiam
Karol Narocz
PS: adres mojej strony
http://historiaija.blogspot.com/

Dario T. W. said...

Witam Pana na mym blogu, panie Karolu! Dziekuje za zyczliwe slowo, z renoma pan przesadza! Strona pana jest jak mawiali przodkowie ' grzeczna' i bede pana tam odwiedzal, .
Jesli chodzi o chorowanie na historie czy przyszlosc to dzielimy te chorobe, jeno ja choruje z wysokosci siodla, albo staram sie, i stad pomysl na blog o koniach, jezdzcach i sztuce konskiej, w tym wlasnej. Powodzenia w blogowaniu .Pozdrawiam